Monday, June 28, 2010

Focused on Matching / Focalizados en emparejamiento

Most of the activities we did last week were focused on fine motor skills and matching. Matching is one of the skills children need in order to help them to become a reader.When we read, part of what we do involves matching. Children learn to match colors, shapes, patterns, letters and, finally, words.
Here you have some details about what we did.

La mayoría de las actividades que hicimos la semana pasada estuvieron focalizadas en motricidad fina y emparejamiento. Emparejar es una de las habilidades que los niños necesitan para ayudarles a leer. Cuando leemos, parte de lo que hacemos involucra emparejar. Los niños aprenden a emparejar colores, formas, patrones, letras y, finalmente, palabras.
En este post estan los detalles de lo que nosotros hicimos.

Marbles on golf tees. I've seen this activity on lots of blogs and have always wanted to do it with Ian. I put some golf tees in a styrofoam block and Ian had to balance marbles on the tees. He did it very well and was able to match the color of the tees with the color of the marbles.

Canicas y soportes de pelotas de golf. He visto esta actividad en varios blogs. Lo que hice fue poner algunos soportes de pelotas de golf en un bloque de tecnopor e Ian tuvo que colocar canicas en ellos. El lo hizo bastante bien y fue capaz de emparejar el color de las canicas con el de los soportes.

Play dough and cocktail sticks. I made balls with different colors of play dough. Ian had to put every ball onto one cocktail stick which was the same color as the ball and then transfer it to a tray. In the beginning, pricking the balls with the sticks was not that easy, but soon Ian caught the technique and enjoyed it.

Plastilina y palitos de coctel. Hice algunas bolitas con plastilina de diferentes colores. Ian tuvo que poner cada bolita en un palito de coctel que fuera del mismo color que la bolita y luego transferirlos a una bandeja. Al comienzo, pinchar las bolitas con los palitos no fue tan fácil para Ian, pero una vez que encontró la técnica se divirtió mucho.


Picture-to-picture matching. At the moment, Ian is not interested in matching picture cards, so I devised a matching activity using butterfly stickers. I scanned the stickers and printed a two-column worksheet: the first column had the butterfly pictures and the other was empty for Ian to match the stickers with the pictures and stick them in the corresponding row. He really liked this activity and used the three sets of stickers we had. Later, I tried to get him to repeat the activity with bear stickers, but as yet he does not like the changes, so he won’t even let me remove the worksheet from the table.

Emparejando imagenes. En este momento, Ian no está interesando en emparejar tarjetas de figuras, así que idee una actividad usando pegatinas de mariposas. Primero, escanee las pegatinas e imprimi una hoja de trabajo con dos columnas: en la primera columna inserté las figuras de las mariposas y la otra quedó vacia para que Ian colocara las pegatinas que hicieran pareja. Ian realmente disfrutó esta actividad y usó los tres grupos de pegatinas que tuvimos. Después, traté de que él repitiera la actividad usando pegatinas de osos, pero en este momento a él no le gustan los cambios, así que ni siquiera me dejó quitar la hoja de trabajo de la mesa.


Number recognition. I printed three number strips and had Ian attempt to stick the matching number sticker in the corresponding cell. He had done a similar activity some weeks ago and at that time he was only focused on matching the numbers, I mean he did not care if he put some numbers upside down; this time he was very concerned to place the sticker just over the number printed on the sheet (by the way, it was the same with the butterflies, he lifts off the stickers and places them over and over again until he is happy with their position).

Reconocimiento de números. Imprimí tres tiras de números y dejé que Ian pegara sobre cada número la pegatina de número correspondiente. El ha hecho una actividad similar hace unas semanas y en ese momento el solo se concentró en emparejar los números con las pegatinas, es decir, a él no le importó pegar las pegatinas al revés. Esta vez, él se preocupó de poner las pegatinas justo sobre el número impreso. Por cierto, sucedió lo mismo con las mariposas; el despego varia veces las pegatinas hasta que estuvo feliz con su posición).



Silhouette vegetables matching puzzle. This puzzle has nine vegetable pieces and each of them are in a square wooden frame which is removable too, so we can change the order of the pieces. I have been rotating this puzzle for various weeks. In the beginning Ian just removed the pieces and squares of the puzzle, but this week he was able to match some silhouette squares with the corresponding vegetable piece.

Rompecabezas de siluetas de vegetales. Este rompecabezas tiene nueve piezas de vegetales y cada uno encaja en un marco removible, de tal manera que podemos cambiar el orden de las piezas. He estado poniendo y sacando este rompecabezas durante las últimas semanas. Al principio Ian sólo sacaba las piezas y los marcos, pero esta semana pudo emparejar los marcos de las siluetas con la pieza del vegetal correspondiente.


I will link this post in One Hook Wonder where you can see how other toddlers learned using the montessori method.

Voy a vincular este post en One Hook Wonder donde pueden ver como otros niños aprenden usando el Método Montessori.

2 comments:

  1. Thanks for linking up to Toddler Tuesday. What a great idea to match the stickers - I think both of my boys would enjoy that. Nice variety of matching lessons. :)

    ReplyDelete
  2. Hi! You’ve got an awesome blog here. I’d love it if you’d stop by my blog sometime. I host a link up party every Tuesday for crafts, activities, recipes and ideas for toddlers. I’d love for you to link up some of your cool ideas:
    http://www.mydeliciousambiguity.com/
    Have a great day!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails