Wednesday, June 9, 2010

Orchestra Director / Director de Orquesta

Two months ago, Ian was sad because he could not coordinate his movements to play the rhythm sticks, so I took them away. A couple of weeks ago I decided to put out the rhythm sticks again. As soon as Ian saw the rhythm sticks, wanted to play them. Two months is a significant time for the development of a child: Ian was able to play the rhythm sticks perfectly. Now, playing his instruments is a family activity where Ian always chooses the rhythm sticks for him and follows this routine over and over again:
  1. Assigns the instruments to everyone
  2. Indicates when to start playing (nobody can start if he does not do)
  3. Indicates when we must stop (leaves his rhythm sticks on the floor, picks our instruments and placed them on the floor in some order)
  4. Asks us to clap
And all of us follow his directions happily.

Dos meses atrás Ian se entristeció cuando no pudó tocar la clave, fue lo que llamamos el efecto de la clave Hace un par de semana decidí sacar la clave. nuevamente. Cuando Ian la vio, le brillaron los ojitos y dudo en tocarlas inmediatamente. Dos meses es un tiempo significativo para el desarrollo de un niño: Ian pudo hacerlo perfectamente. Ahora él prefiere tocar sus instrumentos en familia. El siempre elige la clave para él y repite una y otra vez la misma rutina:
  1. Reparte los instrumentos
  2. Indica cuando tocarlos (nadie puede empezar si el no lo hace)
  3. Indica cuando debemos detenernos (deja su clave en el suelo, recoge nuestros instrumentos y los coloca en el suelo en algún orden)
  4. Indica que debemos aplaudir
Todos obedecemos felices.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails