Monday, May 31, 2010

Gross Motor Milestones / Hitos de motricidad gruesa

I usually plan Montessori lessons on the weekends. I put away activities and toys that were not interesting or went beyond Ian’s skills and also those he has already mastered. I review his current interests and achievements and then vary the activities he likes and set up new ones.

Normalmente los fines de semana son de planificación para mí. Retiro las actividades y juguetes que no fueron del interés de Ian y también las que ya ha dominado. Recuerdo las cosas que le interesaron y sus logros para incluir variaciones a algunas actividades o crear nuevas.

But, at the beginning of last week, I had just one thing clear: I should involve Ian in the housework again; so, we started our week without any activity on his shelf.

La semana pasada sólo tenía claro que debía involucrar nuevamente a Ian en tareas de la casa; así que empezamos sin ninguna actividad en su estante.

Quickly, Ian learned the sequence of activities to wash his hands. In the middle of the week, he started to do  it at his own initiative, over and over again, and now, he only needs help to dry his hands. The routines to serve his own milk and snacks were also learned fast and, at the moment, I am just assisting him to screw the bottle lids.

Rápidamente Ian aprendió la secuencia de actividades que le enseñe para lavarse las manos. Ahora se las lava por iniciativa propia, una y otra vez y sólo necesita ayuda para secarse. Las rutinas para servirse la leche y su merienda también las aprendió rápido y sólo necesita mi ayuda para tapar las botellas.


After two days, he lost interest in carrying his dirty clothes to the laundry or, better said, he found other activities more interesting or challenging rather than expend his energy, literally.
Ian was very concentrated on controlling his body and now we are celebrating the achievement of three milestones in his gross motor development: he jumped on both feet, caught a ball and did a summersault.

Después de dos días perdió interés en llevar su ropa sucia a la lavandería o, mejor dicho, encontró otras actividades más interesantes o desafiantes en que gastar su energía, literalmente. Ian estuvo muy concentrado en controlar su cuerpo y ahora estamos celebrando el logro de tres hitos en su desarrollo motor grueso: saltó hacia arriba con dos pies juntos, atrapó una pelota e hizo una voltereta por sí solo.




Last week had plenty of physical activities: Ian and I had so much fun running, rolling and crawling along the house, rolling forward and backwards upon balls and stretching together while singing “Row, Row, Row Your Boat”.

Ha sido una semana de mucha actividad física: hemos corrido, rodado y gateado por toda la casa, rodado sobre pelotas y disfrutado estirándonos juntos mientras cantamos “Row Row Your Boat” (Rema, rema tu bote).





What I have learned this week is:

  • It is very important that Ian does each motor activity at his own initiative,
  • My task is to motivate him with music and songs for example
  • And especially, participating actively in his games:  hopping, running, crawling, etc.

Como dice la profesora de niños de dos años July Castillo (a quien agradezco por su orientación), lo importante que es que cada actividad motora que Ian haga sea por iniciativa propia, que mi tarea es motivarlo con música y canciones por ejemplo y, sobretodo que me vea saltar, correr, gatear, es decir involucrandome en su juego, siendo una niña más.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails